29. септембар 2017.

Да ли постоји веза између спавања и учења?

Многа истраживања показују да деца данас спавају мање него раније и много мање него што препоручују стручњаци. То има значајне последице за развој детета, нарочито када је реч о процесу учења.

Психолошкиње Џесика Хорст и Софи Вилијамс спровеле су истаживање којим су била обухваћена трогодишња деца (приказ истаживања је објављен у часопису Frontiers и Developmental Psychology).

Деца су подељена у две групе и обема групама су читане приче у поподневним сатима, при чему је једна група након прочитане приче одспавала, док друга група није спавала. Разлика у погледу научених речи је износила 33% у корист деце која су одспавала. На основу овог истраживања дата је препорука да се са децом обрађују тежи садржаји непосредно пре поподневног спавања, јер ће консолидација садржаја током спавања позитивно утицати на трајање наученог.

Овај податак указује на то колико поштовање препорученог ритма дневних активности, као и њихов квалитетан садржај могу подстицајно утицати на развој и напредак деце.

Не захтева пуно, а даје одличне резултате!